'); fbq('track', "PageView"); &ev=PageView&noscript=1" />

Support & Service

Tillgänglighet service

Vi finns tillgängliga på vardagar mellan 08:00–16:30.

 

Registrera service- och supportärenden

För support och service rekommenderar vi dig att i första hand kontakta oss på service@kmk-instrument.se.

Beskriv problemet detaljerat och bifoga loggbok om det finns så att vi kan felsöka och lösa problemet snabbare.
När du skickat in ditt ärende får du automatiskt ett meddelande med ditt ärendenummer. Använd alltid samma meddelanderubrik om du svarar eller har en konversation med oss i ditt ärende, så samlas konversationen på ett och samma ställe och blir mer överskådligt.

Behöver du akut hjälp, ring 021-150 160.
 

Remote service

Vid behov kommer våra tekniker att koppla upp sig mot din dator på distans, så kallad remote service. Vi använder ett verktyg som heter TeamViewer för detta. Ladda ner KmK Instruments TeamViewer här.
 

Reparation

Om ni skickar in ett instrument till oss för reparation behöver vi en detaljerad beskrivning av problemet. Ange alltid serienummer. Blankett för felanmälan finns att ladda ner här.

 

Felanmälan

Din felanmälan skickar du till service@kmk-instrument.se.
Felanmälan behöver innehålla :
1. Tydlig beskrivning av problemet
2. namn på maskinen/utrustningen och serienummer.
3. Kontaktperson/kontaktuppgifter för att vi snabbt ska kunna nå dig.
4. Förtydliga felet genom bilder, skärmdumpar eller film som du bifogar i mejlet.

Efter att du skickat din felanmälan till oss får du en bekräftelse med ett ärendenummer och vi behandlar ditt ärende så snabbt vi kan.
 

Allmänna leveransvillkor

  • NLM 02 för leverans med montage
  • NU 06 vid underhåll
  • NR 06 vid reparation
Villkoren går att ladda ner från Teknikföretagens hemsida